MENU

Μέχρι σήμερα η Toyota απουσίαζε εκκωφαντικά από τον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, επενδύοντας ως επί το πλείστον σε υβριδικές εκδόσεις. Αυτό φαίνεται πως θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια, λόγω και των εξελίξεων με την ευρωπαϊκή απαγόρευση των οχημάτων βενζίνης και diesel από το 2030 και μετά. Το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι η επίσημη παρουσίαση της έκδοσης παραγωγής του bZ4X, του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου και του πρώτου αυτοκινήτου που γίνεται μέλος της νέας γκάμας bZ (Beyond Zero). 

Φουτουριστική σχεδίαση, χώρος αποσκευών 452 λίτρων
Μοντέρνο και επιβλητικό σχεδιαστικά, το νέο Toyota bZ4X έχει φουτουριστική σχεδίαση. Ο πρόβολος παίρνει σχήμα «hammerhead» (μτφρ: σφυροκέφαλής) και αποτελείται από μικρά φωτιστικά σώματα και μεγάλες γωνίες του κάνουν το αυτοκίνητο να μοιράζει πολύ επιβλητικό. Η «κοντή» οροφή στο πλάι προσδίδει κομψό και σπορτίφ ύφος, ενώ πίσω οι σχεδιαστές της Toyota ένωσαν τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους και φρόντισαν να τονίσουν το μαύρο πλαίσιο που τα ενώνει.

Στο εσωτερικό, το design είναι μίνιμαλ και hi-tech συγχρόνως. Κυριαρχούν η οθόνη για το σύστημα infotainment και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 7 ιντσών. Στην διακόσμηση η Toyota κάνει λόγο για χρήση μαλακών υλικών, ενώ ο χώρος αποσκευών υπολογίζεται σε 452 λίτρα.

Με δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις
Προχωρώντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ξέρουμε πως θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας e-TNGA. Στην βασική έκδοση κίνησης ένα ηλεκτρικό μοτέρ θα στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, αποδίδοντας 204 ίππους και 265 Nm ροπής. Το νέο Toyota bZ4X θα επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και θα έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. 

Στο τετρακίνητο μοντέλο θα υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) για μέγιστη ισχύ 217,5 ίππων και 336 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα θα παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση μειώνεται στα 7,7 δευτερόλεπτα. Αξίζει να τονιστεί πως για την τετρακίνηση του μοντέλου η Toyota συνεργάστηκε με την Subaru η οποία φημίζεται για το συγκεκριμένο είδος κίνησης (π.χ. Subaru Forester).

Αυτονομία 450 χιλιομέτρων που αυξάνεται με... ηλιακά πάνελ στην οροφή
Επειδή, βέβαια, εκείνο που έχει σημασία είναι η αυτονομία, γνωρίζουμε πως το νέο Toyota bZ4X θα έχει 450 χιλιόμετρα ηλεκτρικής εμβέλειας. Η μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh μπορεί να φορτιστεί μέχρι το 80% σε 30 λεπτά με φορτιστή 150 Kw χωρίς να μειώνεται ο κύκλος ζωής της. Η Toyota μάλιστα υπόσχεται πως μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας υπολογίζεται πως είναι μειωμένη περίπου 10%. Μάλιστα, η αυτονομία μπορεί να μεγιστοποιηθεί με την χρήση ηλιακών πάνελ στην οροφή του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτό αποθηκεύει την ηλιακή ενέργεια και την μετατρέπει σε ηλεκτρισμό για να φορτίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Με βάση τα όσα υποστηρίζει η Toyota, κατά την διάρκεια ενός έτους, το σύστημα αυτό μπορεί να προσφέρει 1.800 χιλιόμετρα αυτονομίας. 

Toyota bZ4X: Αυτό είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό των Ιαπώνων